בניית תדמית בעולם תחרותי

בניית תדמית עסקית היא דבר משמעותי בעולם כה תחרותי של עסקים רבים. התחרות מתקיימת באופן רציף כאשר אותם עסקים מתחרים על נתח משמעותי מהרווחים שמתקבלים בזכות המכירות ללקוחות. התחרות מתנהלת בפרסום ושיווק במדיה: פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובעיתונות. בשנים האחרונות הפרסום ברשת האינטרנט צובר תאוצה גדולה יותר. מעסיקים רבים גילו את הפוטנציאל של הפרסום, כאשר החשיפה לגולשים היא גבוהה ביותר – בניית תדמית היא חשובה.

בניית תדמית ובניית תקציב

בניית תדמית עסקית היא דבר שחשוב שיתבצע, בעיקר בזמן בניית עסק. דמיינו מצב שבו יש ברשותכם עסק חדש כגון: חנות לציוד משרדי. מקום מושבה של החנות אינו נמצא במרכז העיר וחיסרון נוסף הוא שיש עוד שני עסקים מתחרים של ציוד משרדי לא רק מכם. על מנת לצבור קהל לקוחות ולהתחיל לגלגל רווחים, ישנה חשיבות רבה לבניית התדמית עוד בטרם פתחתם את החנות.

הפרסום המקדים צריך להתבסס על בניית תקציב ראשוני שהגדרתם לעצמכם מראש. את התקציב עצמו כדאי לחלק לתת קטגוריות שבהן תבחרו את מה שאתם רוצים להשקיע עליו יותר. לדוג’: אחוז מסוים יוקדש להדפסה של כרטיסי ביקור ופלאיירים אותם תחלקו לאנשים ברחוב ובתיבות דואר. אחוז נוסף יוקדש לפרסומת במקום ראשי בעיתון המקומי. אחוז אחרון תשקיעו בחברת קידום אתרים שתסייע לכם לפרסם בתשלום באינטרנט ולקדם ולהפיץ אתכם בקרב גולשי האינטרנט.

בשלב הזה כדאי להתמקד בבניית פרסום שידגיש את בניית התדמית שלכם באור חיובי. ניתן להשתמש בסלוגנים מיוחדים ששמים דגש על איכות המוצרים שלכם לעומת המתחרים או המחירים האטרקטיביים והזולים שיש לכם. כאשר מדובר בבניית עסק חדש, הדרך הטובה ביותר לבניית תדמית של עסק זול ואמין היא יציאה במבצעים מיוחדים לכבוד פתיחת העסק. תוכלו להציע למשל חבילת מוצרים במחיר מוזל ולתקופת זמן מוגבלת. ישנה אפשרות גם להציע יתרונות של מוצר ספציפי שבחרתם על פני המוצר אצל אחרים מבחינת מחיר, כלומר שרק אצלכם הוא יימכר באופן קבוע בזול יותר.

בניית תדמית עסקית מתבצעת גם על ידי עסקים בעלי ותק של שנים בשוק. יש עסקים שנמצאים בירידה כלכלית ולכן רוצים לקדם שוב את המוצרים והשירותים שלהם. יש עסקים שנמצאים בפריחה כלכלית, אך רוצים למנף את עצמם יותר משם ולכן הם ישקיעו בעוד דרכים מקוריות ומיוחדות לבניית התדמית שלהם.

בניית המוניטין מפה לאוזן

בניית התדמית והמוניטין של העסק מתבססת בסופו של דבר גם על השמועות מפה לאוזן. ככל שתמנפו את העסק שלכם בצורה טובה יותר באמצעות דרכי הפרסום והשיווק, כך הפופלאריות שלכם תגאה. אין ממליצים טובים יותר מאנשים שהתנסו וסיפרו לאחרים. זה מה שמביא בסופו של דבר את הלקוחות הרבים. לא משנה כמה כסף תשקיעו בבניית תדמית במדיה, בסופו של דבר אתם צריכים “לספק קבלות” על השירות.